2010. szeptember 24., péntek

Szerda: Kondi

Szerdán voltam az első órán. Maga a hely nagyon szép, igényes, mindenki kedves volt, és tényleg sokféle óra van. Az első, amit kipróbáltunk, egy kondi nevű óra volt. Egy nagyon kedves fiatal lány tartotta, és mivel nem voltunk sokan, mindenkire oda tudott figyelni. Bár rögtön azzal kezdte, hogy hozzunk oda magunkkal öt dolgot, amiből én csak a kislabdát meg a matracot értettem, úgyhogy kicsit megijedtem. Na de végül használtunk flexi-bart, nyolcas kötelet, step padot meg xco-trainert. Az mondjuk kicsit zavart, hogy szinte sötét volt, mikor elkezdtünk, de aztán végül lett villany :) Szóval a lényeg: nagyon leizzadtam, tetőtől talpig, és izomlázam is lett tőle, pedig amíg csináltuk a gyakorlatokat, nem tűnt se bonyolultnak, meg különösen nehéznek sem, de így együtt megtette a hatását. Az xco-trainer mondjuk nem lesz a kedvencem, mert folyton ki akart csúszni a kezemből, és szerintem nem sokkal másabb, mint egy sima súlyzó (legalábbis amire mi használtuk, hogy fel-le mozgattuk, míg fellépkedtünk a step-padra), annyiban jobb, hogy érzed a kontrollt, hogy jól csinálod-e a mozdulataidat, mert a benne lévő homokkristály hangját csak akkor hallod, ha erőteljesen végzed a gyakorlatokat. De állítólag hatékonyabb ez a módszer, mint a sima súlyzózás.
A felxi-bar viszont nagyon tetszett, bár nem nagyon tudtam még vele bánni, de látom benne a fantáziát. Beindítani sikerült elsőre, de az nagyon nehéz volt, hogy közben különböző gyakorlatokat is végezzek meg fel-le lépkedjek. Az óra felénél lementünk a talajra, és akkor jött az a gyakorlat, ami értelmezhetetlen volt számomra: a kislabdát a bal térdünk alá kellett rakni, míg a jobb kezünkben fogtuk a flexi-bart, és oldalra ki kellett nyújtani, és beindítani. Hát nekem a kislabdán megmaradni mozdulat sem jött össze. Aztán megengedte, hogy kislabda nélkül próbálkozzunk, úgy már jobb volt a helyzet. Aztán kislabda térd közé, és úgy felülések. Az már ment. Aztán nyújtás, ami nagyon jól esett :)
Összességében nagyon jó volt, pörgős, leizzadtam nagyon, voltak újdonságok, ami miatt végül is mentem. De ahogy megfigyeltem, nem tartott egy egész órát, csak kb. 50 percet, aminek annyira nem örültem.
Utána még futottam negyed órát, meg kipróbáltam az ellipszis trénert, szintén negyed órára. Hát nem volt könnyű, más mozgás, mint amit megszoktam, de jól esett. A végére hulla fáradtak voltunk, úgyhogy nagyon jól esett a szauna, aztán a tusolás. Teljesen újjáéledtem :)

2 megjegyzés:

  1. a xco trainerről annak idején elég sok jót olvastam, de nem nagyon értettem, hogy miért olyan extra. Oké, értem elméletileg, hogy jobban koncentrálsz, de nem tudom felfogni, hogy a gyakorlatban is ekkora különbség lenne. Amikor szombaton korán értem oda az edzésre, meg is fogdostam ezeket, próbálgattam mindenfélét vele, de nem voltam elájulva tőle. Szerintem ez is olyan dolog, hogy adjunk el valami "kicsit más" dolgot sok pénzért.

    A flexi bar viszont tényleg mókás, de szerintem kellene hozzá egy gyakorló óra, amikor csak azt gyakoroljuk, hogy rendesen mozgassuk a rudat, és csak utána kísérletezgessünk kiegészíteni azokat egyéb gyakorlatokkal. És flexibarozni kizárólag tükörmentes helyen lennék hajlandó, mert annnnyira durván lötyögteti minden hájamat és lógó testrészemet, hogy rossz nézni :D :D :D

    VálaszTörlés
  2. Igen, az xco-trainerrel kapcsolatban nekem is volt egy ilyen érzésem...
    Hát igen, ha lenne időm mindenre, szívesen megtanulnám rendesen ezt a flexi-bar dolgot, mert tényleg hasznos. Ja,és igen, én is figyeltem magam a tükörben, hát nem volt túl szép, de legalább van hova fejlődni :)

    VálaszTörlés