2010. szeptember 20., hétfő

Túrógombóc U1

Hozzávalók: 
50 dkg sovány túró
2 tojás (fehérje felverve)
8 dkg zabkorpa
kevés folyékony édesítő vagy U1 cukor vagy nyírfacukor (vagy fele-fele arányban édesítő és U1 cukor)

Elkészítés:
A túrót összekeverjük a tojások sárgájával, a zabkorpával, kevés folyékony édesítővel. Hozzáadjuk a felvert fehérjét, és 1/2-1 órára állni hagyjuk. Utána forró, de nem lobogó vízben (ha nagyon forr, könnyen szétesik) kifőzzük.

Ez az alap túrógombóc, ezzel lehet kreatívkodni. Csak néhány ötlet: pirított U1 morzsában vagy pirított zabpehelyben, zabkorpában is meg lehet forgatni, vagy egy pici darált dióban (úgy azért már nem teljesen 1-es). Én szoktam rá tejfölt csinálni, rakok bele U1 cukrot vagy kis édesítőt és fahéjat, és azzal öntöm le. De lehet U1 lekvárral is meglocsolni, nekem legutóbb ribizlis volt itthon, nagymamám készítette. De különböző önteteket is lehet rá készíteni, legutóbb egy epres változatot olvastam:
150 g eper
1 tk. folyékony édesítő
0,5 dl víz
1 ek. vaníliás pudingpor vagy étkezési keményítő
Az epret apró darabokra vágom és a vízzel, édesítővel(vagy U1 cukorral) lassan főzöm, míg megpuhul az eper, majd hozzáadom a keményítőt vagy pudingport és picit besűrítem.Ezt is lehet gombócra önteni, de szerintem ezt sokféle gyümiből el lehet készíteni.

Plusz még egy ötlet, hogy tölteni is lehet, például valamilyen gyümölccsel.


 Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése