2010. szeptember 5., vasárnap

Csokikrémes-lekváros piskóta U1

Ez az én tegnapi kreálmányom, mert nagyon-nagyon kívántam az édeset és az étteremben nem volt semmi, amit megehettem volna. De isteni lett, az egyik legfinomabb eddigi U1-es édesség, amit csináltam.

Hozzávalók:
cukormentes lekvár (ízlés szerint, jobb ha édesítős, mintha fruktózos, mert így este is ehető, ja, és U1-es gyümölcsből készüljön)
A krémhez:
cukrozatlan, zsírszegény kakaópor
tej
étkezési keményítő vagy darált zabpehely vagy U1 liszt
édesítő vagy nyírfacukor vagy U1 cukor
A piskótához:
3 tojás
3 evőkanál zabkorpa vagy darált zabpehely vagy U1 liszt
kb. 50 csepp édesítő(de ízlés szerint)
kávéskanálnyi szódabikarbóna
kevés olívaolaj

Elkészítés:
Tészta: A tojásokat szétválasztom, majd a sárgáját alaposan kikeverem, belekeverem a zabkorpát és a szódabikarbónát. A fehérjét felverem, hozzácsepegtetem az édesítőt, majd a két masszát óvatosan összekeverem.Tepsibe öntjük, amit előtte kiolajoztunk. 180-200 fokon 15-20 percig sütjük.
Krém: a tetszőleges mennyiségű tejet felmelegítjük (attól függ, mennyi csokit akarunk kapni), s hozzá megfelelő mennyiségű cukrozatlan, zsírszegény kakaóport keverünk (1 dl-hez kb 1 púpozott evőkanál), s ezt felolvasztjuk benne, majd mikor más majdnem felforrt, kevés keményítőt vagy egyéb sűrítőanyagot keverünk bele, amíg eléri a kívánt sűrűséget, de ez ízlés dolga. Édesítőt is ízlés szerint keverjünk hozzá, de ha folyékony édesítőt használunk, csak főzés után keverjük bele, nehogy megkeseredjen. Én szeretem, ha a csoki nem édes, hanem kicsit kesernyés, mint az étcsoki :)

Mikor minden kész, a piskótát nagy kockákra vágjuk, egy kockát tányérra rakunk, lekvárral megkenjük, majd még egy réteg piskóta és lekvár következik, majd nyakonöntjük a csokikrémmel. NAGYON FINOM!!!! Ha valaki nem vigyáz annyira a kalóriákra vagy súlytartó, néha rakhat rá cukormentes tejszínhabot. 

Nekem nagyon ízlett, és nagyon gyorsan kész lett, sütéssel, mosogatással együtt kb fél óra. Sokszor fogok ilyet csinálni :) Ma lefényképezem, és rakok fel róla képet hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése