2010. szeptember 28., kedd

Hétfő: Body Art

Tegnap Body Art órán voltunk. Az elején egy kicsit tartottam tőle, mert ugyan megkérdezte az edző, hogy ki nem volt még ilyen órán, és sokan jelentkeztünk, mégis azt mondta, hogy nem basic órát fog tartani. De megnyugtatott minket, hogy nem baj, ha nem tudunk mindent rögtön megcsinálni, próbálkozzunk, és ne adjuk fel az első tíz perc után. A bemelegítés viszonylag tempósan zajlott, de aztán lelassultunk, koncentrációt igénylő gyakorlatok következtek, amelyek közül nem mindent tudtam addig kitartani, mint kellett volna. Volt néhány mozdulat, ami már ismerős volt a korábbi pilates óráról, csak egy kicsit gyorsabban hajtottuk végre. A végén sokat nyújtottunk, és feküdtünk egy kicsit a hátunkon, relaxáltunk. A légzésre nagyon oda kellett figyelni, mert ha nem koncentráltam rá, hajlamos voltam nem levegőt venni, amitől csak még nehezebbek lettek a gyakorlatok.

Összességében vannak jó és rossz tapasztalataim: például az edző nem mondta el, hogy mire kell figyelni a gyakorlatok közben, csak azt, mit kell csinálni, nem igazította ki a testtartásunkat, és nem magyarázta el, mi a központunk, hogyan kapcsoljuk be, stb. Nekem túl sok volt a V-póz is, de ez egyéni probléma, mert nekem ettől a csuklóm nagyon megfájdult. De jó volt az, hogy azért éreztem az izmaimban a terhelést, elfáradtam a végére, kicsit le is izzadtam (bár előtte eleve leizzadtam a 20 perc ellipszis miatt). Egészen másfajta mozgásforma, mint amihez szokva vagyok, ennek ellenére nem könnyű. A pilates alapján könnyebbnek gondoltam. A végén azért még levezettem az újdonság varázsát egy húsz perces futással.

4 megjegyzés:

  1. te nem érezted úgy, hogy pont fordítva kell lélegezni, mint ahogy jólesne? Nekem végig ez volt az érzésem azon a bodyarton, amin én voltam. De lehet, hogy csak hülye vagyok ;)

    VálaszTörlés
  2. Hát mi nem nagyon kaptunk instrukciókat a légzéssel kapcsolatban, csak annyit, hogy az edző mindig azt mondogatta, hogy hallani akarja a kilégzésünket. De hogy mikor, az rejtély.

    VálaszTörlés
  3. értem. Kár. Lehet, hogy nálunk azért mondogatta annyira, mert basic óra volt.

    VálaszTörlés
  4. Elvileg ez is az volt... Gyakorlatilag meg nem nagyon...

    VálaszTörlés