2010. október 27., szerda

Poharas almás desszert

Ez saját recept, de elég jól sikerült, érdemes kipróbálni!

Hozzávalók:

A piskótához:
2 tojás
2 evőkanál zabkorpa vagy darált zabpehely
édesítő vagy nyírfacukor ízlés szerint
kávéskanálnyi szódabikarbóna
kis olívaolaj

A krémhez:
1 csomag cukormentes vaníliás pudingpor
3 dl tej
1 dl almalé (nekem csak almás boleró italporom volt itthon, azzal is jó)
1 dl tejszín
3 nyírfacukor vagy ennek megfelelő édesítő

Az almához:
2-3 alma
fahéj
kevés nyírfacukor (vagy egyéb édesítő)
kevés víz

Elkészítés:
A piskótát a szokásos módon elkészítjük (tojásokat szétválasztom, sárgáját a zabkorpával kikeverem, fehérjét felverem az édesítővel, a kettőt összeforgatom, egy kis tepsit kiolajozok, beleöntöm a masszát, kb 15-20 perc alatt közepes hőfokon sütőben elkészül). A krémet elkészítem: felteszem forrni a tejet, almalevet és a nyírfacukrot, a tejszínben elkeverem a pudingport, majd hozzákeverem a tejhez, összeforralom, majd hagyom kihűlni, de nem teljesen, hogy még lehessen önteni. Közben az almát meghámozom, közepes kockákra vágom, majd kevés vízzel, fahéjjal és a nyírfacukorral puhára párolom.
Ha minden elkészült, rétegesen poharakba rakom: egy réteg piskóta, egy réteg alma, egy réteg krém, majd hagyom kis ideig összeérni.

Nekem ebből 3 nagy pohárnyi adag lett, de mielőtt lefényképezhettem volna, elfogyott, úgyhogy majd legközelebb :) Nem olyan bonyolult, mint amilyennek tűnik, érdemes egyszerre csinálni a dolgokat, és akkor nagyon gyorsan kész van. Szerintem más gyümölccsel is jó lehet, de most almaszezon van :)

Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése